V létě 2021 jsme vyrazili na poznávací dovolenou do Chorvatska. Chorvatsko miluju a většinou jsem tam jezdili pouze k moři. A jsem ostuda, protože jsem tam 10 let nebyla! Tak jsme se rozhodli, že do toho konečně šlápnem a vyrazíme tam poznávat místní krásy. A že jsme toho viděli!

Jak je u nás klasika, jeli jsme full speed poznávačku a od rána do večera jsme někde chodili, jezdili a užívali si.

Byla bych moc ráda, kdyby víc Čechů jezdilo do Chorvatska nejen k moři, ale i poznávat jejich přírodní, architektonické a kulturní krásy. Protože jich tam mají opravdu hodně. Tak třeba naše dovolená bude někoho inspirovat.

PROGRAM:

1. den – Tulowe Grede, kaňon Zrmanja, vodopády na řece Zrmanja + jsme objeli celou řeku, přejeli jsme do Makarske

2. den – Biokovo Skywalk, koupání Baška Voda, jezera v Imotski, přejezd do Dubrovniku

3. den – Dubrovnik

4. den – Ranní Dubrovnik, město Ston, přojížďka políčky kolem Opuzenu, přejezd do Splitu

5. den – Split, Trogir, pevnost Kliš, přejezd do NP Krka

6. den – NP Krka (podél celé řeky), pramen řeky Cetina

7. den – přesun na ostrov Pag, pláž na Trail on Mars – koupání, přesun do Rabacu na Istrii

8. den – vodopády, koleje, kaňon Učka

9. den – mys Kamenjak, Pula

10. den – Pula, Vodnjan, přejezd do Poreče

11. den – Poreč, Motovun, Grožnjan, Rovinj

12. den – přejezd domů do ČR

Rozpočet vám tady tentokrát psát nebudu, protože jsem si tentokrát útraty nezapisovala. Jeli jsme tam s tím, že už vyděláváme dost na to, abysme si mohli dovolenou užít a nemusíme se už ptát rodičů, jestli nám koupí zmrzlinu, nebo jestli můžeme jít na jídlo do restaurace 😀 My totiž většinou do restaurací (kromě Asie) moc nechodíme a spíš si sami vaříme. Tak to chtělo trochu změnu.

A k ubytování – původní plán byl, že budeme spát celou dobu v autě, ale vydrželi jsme to jen prvních pár nocí a v Dubrovníku jsme už museli do hotelu. Bylo tak hrozný vedro, že se to prostě nedalo. Takže na další noci jsme ubytování řešili přes booking.com až podle toho, když jsme si byli jistí, na jaké místo dojedeme.

Jednotlivá místa vám ukážu v dalších článcích. Doufám, že vás budu inspirovat k tomu, že se cestou k moři třeba na některém z těchto míst zastavíte. 🙂