Na Velikonoční prázdniny jsme měli původně jet někam do Asie, ale nakonec došlo ke změně plánů a odjeli jsme do Itálie. Vydali jsme se na pobřeží Ligurie a Levanta, které vede od La Spezie do Janova. Nachází se tam národní park Cinque Terre, který mám už několik let na seznamu vysněných míst a konečně jsem se tam podívala! Sice tam během velikonočního víkendu bylo neuvěřitelné množství lidí, ale myslím, že je to pořád lepší, než o prázdninách. Byly i příjemné teploty – ve stínu kolem 20 stupňů a na sluníčku to bylo skoro na koupání a chodili jsme dva dny v kraťasech.

Ráda bych celý výlet shrnula a později postupně zveřejním články z jednotlivých navštívených míst.

♥ HARMONOGRAM

1. den – ráno v 6.30 odjezd, trasa: Praha – Plzeň – Mnichov – Innsbruck – Bolzano – Modena – La Spezia – Leivi, Chiavari, příjezd na ubytování ve 21 hodin
  2. den – Cinque Terre
  3. den – San Terenzo, Lerici, Portovenere
  4. den – Santa Margherita Ligure, Portofino, Chiavari
  5. den – Janov, Boccadasse, přejezd do vesničky Dro u Lago di Garda
  6. den – cesta domů, odjezd kolem 10. hodiny, příjezd ve 21 hodin

♥ UBYTOVÁNÍ

Sehnat ubytování na termín během velikonoc byl poměrně tvrdý „oříšek“. Booking.com ukazoval, že 95% ubytovacích kapacit je obsazeno. Pokud bylo něco volné, tak to bylo drahé. Airbnb také nevycházelo zrovna nejlevněji a žádná hitparáda to tedy nebyla. Den dva jsem pak na počítač nekoukala, a když jsem se podívala v neděli před čtvrtečním odjezdem, tak se náhle objevilo pěkné ubytování za poměrně slušné peníze.

Ubytováni jsme byli v apartmánu Agriturismo Fraseneggi Tigullio ve vesničce Leivi nad Chiavari, nahoře v kopcích s výhledem do údolí a na vzdálenější moře. Apartmán byl čistý, dobře zařízený, s terasou s krásným výhledem. Všude kolem samé olivovníky. Jen byla škoda, že v apartmánu byla zima. Zahřívali jsme se proto čajem, nebo jsme leželi zabalení v dekách. Což by normálně nevadilo, válet se pod dekou na gauči. Jenže v apartmánu nebyl signál na wifi. Signál byl pouze na terase. A seďte si na terase, když jste zmrzlí na kost! Kubík je odolnější, tak na terase vydržel sedět déle, ale já jsem jen rychle shlédla, co jsem potřebovala, zjistila jsem informace na další den a mazala jsem dovnitř pod deku. Snídaně se podávaly dole v jídelně, byly dobré a řekla bych, že klasika. Druhým menším problémem bylo, že majitelka měla také psy, takže jsme jí pak požádali, jestli by je mohla ráno a večer zavírat, protože jinak bychom se do apartmánu nedostali, protože psi by se porvali.

Cena: 260 euro/4 noci včetně snídaně. Poplatek za psa: 15 euro.

pajuska-na-cestach-leivi

Cestou zpátky jsme si zařídili ubytování u Lago di Garda. Přespali jsme v Albergo Garni delle Rose v obci Ceniga, Dro. Asi bychom zvládli odjet zase celou cestu zpátky domů, ale původně jsem myslela, že se poslední den ještě podíváme třeba do Dolomit, nebo do Trenta. Nakonec ale nebylo moc hezké počasí, tak jsme jen večer po příjezdu navštívili mojí ségru s přítelem v kempu v Arcu, zašli jsme na víno a druhý den jsme po nákupu v Trentu jeli přímo domů.

Cena: 50 euro/1 noc včetně snídaně.

♥ DOPORUČENÍ

Nevíme, jestli to platí všude, ale v Sestri Levanti nám jedna Italka řekla, že se v týdnu parkování neplatí a platí se pouze o víkendech a svátcích. Je pravda, že jsme skutečně pak zbytek víkendu všude platili, ale ověřeno to nemáme. Ceny za parkování začínají většinou na 2euro/hodinu.

Pokud vyrazíte v sezóně, nebo v době evropských svátků jako my, připravte se na to, že bude problém sehnat místo na parkování. My jsme kolikrát museli od auta do centra, kam jsme se chtěli podívat, jít 2-4 km.

Doporučuji také míst u sebe vždy nějakou hotovost v eurech. Pokud budete jezdit po dálnicích, v Itálii nemají dálniční známky, ale poplatek se platí na mýtných branách. A ne všude berou platební karty. Nám se to stalo minimálně, jen na malých sjezdech, všude se dalo jinak platit kartou. Jen nezapomeňte zajet do pruhu, který je označen „credit card“ nebo modrou značkou, na které jsou zobrazené platební karty.