Tak už je to tady. Blíží se nám čas adventu a tudíž víkendy, které můžeme trávit na adventních trzích. A jelikož v poslední době často vídám v nabídce cestovních kanceláří polský Krakov, je nejvyšší čas o něm i napsat! V Krakově jsme byli v létě, kdy jsme si udělali prodloužený víkend a jeden den strávili právě v tomto překrásném polském městě. Takže kdo se rozmýšlí, jestli jet nebo nejet, nebo jen hledáte inspiraci, kam vyrazit, je to článek právě pro vás. Mně se v Krakově moc líbilo a myslím, že v adventním čase to tam bude ještě hezčí.

Směr Ostrava a Polsko jsme vyráželi odpoledne, abychom večer přijeli do Krakova a mohli se v klidu vyspat na druhý den. Dobrý je, že od Olomouce se jede po dálnici, takže cesta docela utíká.

Musím říct, že se vůbec nemusíte bát, že zde bude ubytování drahé. Našla jsem přes booking.com překrásné apartmány Sun&Snow Novum Krakow a jen 500 Kč za jednoho za noc. Parkovat se dalo v placených podzemních garážích, nebo v ulici, kde jsme místo vždycky našli. A takhle to tam vypadalo. Dvě ložnice, obývák s kuchyňským koutem, koupelna a hlavně nádherná zasklená terasa s výhledem do zeleně a ulice plné stromů.

DCIM100GOPROGOPR2342.

DCIM100GOPROGOPR2334.

DCIM100GOPROGOPR2331.

DCIM100GOPROGOPR2330.

Protože ubytování bylo bez snídaně, vyrazili jsme na snídani do místní pekárny. Tu jsem měla vyhlídnutou už z minulé návštěvy. Miluju pekárny v Polsku! Mají tam spoustu pečiva na výběr a je to hrozně levný! Třeba 90 Kč za snídani – čaj a spousta pečiva? No úplně super!

Po snídani jsme vyrazili směr hlavní náměstí Rynek Glowny, kde stojí kostel Panny Marie (Kosciol Mariacki). Měla jsem nápad, že půjdeme nahoru na věž, ale byla ještě málo modrá obloha a tak jsem řekla, že půjdeme až odpoledne, abych měla hezčí fotky. Chyba! Odpoledne už bylo totálně vyprodáno a nebylo možné se na věž dostat. Pokud tam tedy budete chtít jít, tak jděte hned dopoledne a nebo si kupte lístek dopředu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hlavní krakovské náměstí je naprosto úžasné a obrovské. Uprostřed stojí renesanční budova Sukiennice, která nahradila původní gotickou tržnici. Dále zde najdete kostelík sv. Vojtěcha a Radniční věž, která je jedinou dochovanou částí bývalé radnice.

V ulici Grodzka, která vede z náměstí k hradu, stojí krásný barokní kostel sv. Petra a Pavla. Za chvíli už jsme stoupali na Wawel, kopec, kde najdete řadu budov – Královský zámek (Zamek Krolewski), gotickou katedrálu a opevnění. Až vstoupíte na hlavní nádvoří, určitě se vám tam bude moc líbit. A také se můžete kochat výhledy na řeku Vislu.

DCIM100GOPROGOPR2412.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cestou z hradu jsme šli podél řeky Visly směrem do židovské čtvrti Kazimierz, kterou jsme prošli okruhem zpátky k centru. Naobědvali jsme se v místní jídelně, a vraceli se směrem do apartmánu.

Cestou jsme to vzali ještě Floriánskou ulicí, na jejímž konci stojí Floriánská brána a za ní v parku Barbakan. Jak věž, tak Barbakan byly součástí středověkého opevnění města.

Později odpoledne jsme popojeli autem za město, kde je úžasný kopec Kosciuszki s mohylou a opevněním. Mohyla je věnována jednomu z polských hrdinů. Z vrchu je krásný výhled na celý Krakov a bylo to tam fakt pěkný! Krásně završený den v Krakově!