Po několika dnech strávených ve vnitrozemí Srí Lanky jsme se přesunuli na jih k moři. U moře jsme bydleli na dvou místech, protože je tam tolik zajímavých míst, že z jednoho místa bychom je nezvládli všechny objet. První tři dny jsme tak strávili u Tangalle, kde jsme objevovali místní pláže a zajímavosti. Z Elly do Tangalle jsme využili taxík, který nám objednal majitel ubytování, u kterého jsme v Elle bydleli. Do Tangalle se dá dojet i autobusem, ale myslím, že se tam musí přestupovat. Cesta byla fajn, pořád bylo na co z okýnka koukat, na přírodu, ulice měst, pak jsme projížděli kolem velkého stadionu.

V Tangalle jsem zabookovala ubytování kousek od pláže, byla to zahrada se dvěma domky. V druhém domku nikdo nebydlel, takže jsme měli celé místo sami pro sebe. Majitelé tam nebydleli, na zahradě byla pak už jen menší chatka, která sloužila jako kuchyň a kde nám každé ráno připravovali snídani. Bylo to naprosto dokonalé místo. Na pláž se šlo přes sousední pozemky.

pajuska-na-cestach-sri-lanka-tangalle

A takhle vypadala část snídaně:

Tím, že jsme bydleli v zahradě, měli jsme i pár společníků. Každý den jsem byla fascinovaná největší veverkou – ratufou obrovskou. Jednou nás taky navštívila opičí rodinka hulmanů posvátných.

Na místě jsme spali dohromady tři noci. První den jsme prozkoumávali pěšky okolní pláže a prostě jen tak lenošili a užívali si tohle dokonalé místo. Na zbylé dva dny jsme si půjčili skútr a jezdili jsme po plážích, chrámech a okolní krajině. Jeden den jsme se vydali směr na západ, druhý zase na východ.

Jen upozorňuju, že jsme toho stihli vidět hodně, protože nejsme plážoví povaleči, víceméně vydržíme u vody max. hodinu. Na většině pláží jsme jen zastavili a podívali se, řekla bych, že jestli jsme se koupali víc jak dvakrát denně, tak to bylo moc. :-))) Takže pokud plánujete se válet na pláži, počítejte, že třeba nestihnete všechno. My jsme si vybrali docela dlouhé přejezdy a na skútru jsme jeli max. 60km/h, takže jsme strávili hodně času i na cestě. Nicméně po cestě je pořád na co koukat a určitě se nebojte zahnout z hlavní silnice mimo, většinou narazíte na krásná políčka, všudypřítomné palmy a je to prostě skvělý.

Napíšu vám sem teď místa, která jsme navštívili během prvního a druhého dne, kdy jsme se vydali na západ směrem od Tangalle.

Abychom nebyli odříznutí od světa a mohli procestovat okolí, druhý den jsme se rozhodli, že si na zbytek pobytu půjčíme skútr. Majitel ubytování nám ho zajistit nedokázal, tak jsme se vydali pěšky směrem k hlavní silnici. Tam u jednoho hotelu měli zastávku tuk tukáři, takže jsme jednoho požádali, ať nás odveze někam do půjčovny. Aspoň jsme nemuseli sami nic hledat. Půjčení na dva dny stálo 3 000 rupií a skútr byl prý skoro nový.

Jediné, co jsem nevychytala, tak bylo zastavování u zajímavých věcí. Tím, že se jezdí vlevo, tak je dobrý si naplánovat zastávky tak, abyste při nich odbočovali doleva ve směru jízdy, nikoli doprava přes silnici. Já si to v tu chvíli neuvědomila, takže jsme dojeli nejdřív do Dondry a cestou zpátky jsme museli zahýbat na pláže vždycky přes silnici. Celou dobu byl totiž poměrně velký provoz, takže nás to trochu štvalo. Doporučuji si naplánovat zastávky vždy po směru jízdy.

♥ GOYAMBOKKA BEACH

Pláž, která se nacházela kousek od našeho ubytování. Nás moc nezaujala, neboť tam byly bary, restaurace, spousta lehátek a slunících se turistů, večer tam hrála z barů i hudba. My máme raději opuštěnější a klidnější pláže. Na pláž navazují další dvě pláže, plážičky. Jedna menší směrem na západ, na tu jsme scházeli z našeho ubytování a nachází se tam dřevěná restaurace Think Club, kde jsme si dali u místních kluků k obědu rybu. Vzali nás k mrazáku a dali nám i vybrat. Na druhé straně směrem na východ je další menší pláž, u které začíná resort Anantara, ale nikdo tam na pláži nebyl, vstup do vody jsem nekontrolovala, přiznám se, že vůbec netuším.

♥ SILENT BEACH

Prozkoumali jsme ještě druhou stranu pobřeží od ubytování a našli jsme tam tak nádhernou pláž! Byl u ní sice resort Amanwella, tak jsem se bála, že tam bude hodně lidí, ale překvapivě tam skoro nikdo nebyl. A bylo to tam dokonalý. Palmy, postupný sestup do vody, skvělý vlny. Akorát později k večeru se vlny trochu zvedly a co vám budu podívat, několikrát nás to pěkně semlelo. Kubík má písek v uších ještě teď. Nakonec jsme všichni musel jít z vody ven, protože už to začínalo být poměrně nebezpečný. Pokud budete v okolí Tangalle, tak tuhle pláž nesmíte minout.

♥ DONDRA

Naším cílem bylo městečko Dondra, kde se nachází krásný maják Dondra Lighthouse. Je to nádherný maják v zahradě plné palem, za rohem byla plážička, kde se koupali místní děti. Akorát jsme tam narazili zrovna na školní výlet, takže jsme si tam moc klidu neužili.

Ve městě se ještě nachází buddhistický chrám Tanaveram, který byl dříve hlavní místem uctívání na ostrově. U parkoviště jsem si od místní babičky koupila za pár rupií květy, a pak jsem je dala na určené místo v chrámu. Jediné, co mě zarazilo bylo, že u chrámu v zahradě mají slony, my jsme viděli jednoho, ale pak nám někdo místní říkal, že tam jsou většinou dva. Možná to má nějaký svůj význam, nicméně mi to přijde smutný, celkově nemám ráda uvázaná zvířata.

♥ TALALLA BEACH

♥ GODAUDA BEACH

pajuska-na-cestach-sri-lanka

♥ DICKWELLA BEACH

pajuska-na-cestach-sri-lanka-dickwella-beach

♥ HIRIKETYA BEACH

Vyhlášená surfařská pláž. Přijeli jsme tam později odpoledne, takže se to tam hemžilo surfaři, jak zkušenými, tak těmi, co tam trénovali u břehu. Mně toto místo zrovna neoslovilo, bylo tam hodně lidí a tak nějak jsme viděli hezčí pláže.

pajuska-na-cestach-sri-lanka-hiriketya

♥ EVA LANKA BEACH

Na tuhle pláž jsme narazili při cestě zpátky. A protože jsme tady chtěli létat s dronem a užít si tuhle pláž bez lidí, vrátili jsme se tam druhý den brzy ráno před snídaní. Bylo to perfektní, později přišly i dvě starší dámy si zaplavat, jak můžete vidět na některých fotkách :-))) A taky jsme se tam ráno vyřádili na houpacím laně 🙂

♥ RESTAURACE

Cestou zpátky z Dondry do Tangalle jsme se zastavovali na různých místech. A protože jsme měli hlad, tak jsme potřebovali najít i nějaké jídlo. U silnice jsme narazili na místní jídelnu Little Hut Restaurant, kde se sjíždělo hodně místních, tak jsme se taky přidali. A to jídlo tam bylo naprosto delikatesní a levný.

Přímo kolem našeho ubytování se žádná restaurace nenacházela. Pár restaurací bylo u ubytovacích zařízení cestou dolů k hlavní silnici, nebo pak na pláži. My jsme zkusili dojít na silnici a vydat se směrem do centra Tangalle. A hned jsme viděli ceduli s českým nápisem, což nás na tolik zaujalo, že jsme tam hned zapadli. Restaurace patřila místní rodině a hosté jim pomohli udělat tuto vícejazyčnou ceduli. Rodina byla moc milá, paní domácí vařila naprosto výborná jídla a navíc jsme si tam mohli při čekání zahrát karty 🙂 Nakonec jsme tam jedli všechny tři večery.