Jsme v New Yorku! Poprvé jsem překročili hranice Evropy a jsme v Americe!

Nemáme kufry, tak nalehko sedáme na Airtrain a poté na vlak a vyrážíme do Brooklynu, kde máme zajištěné ubytování.

Na letišti sledujeme ukazatele “Airtrain”, které nás dovedou k bezřidičovému vláčku, který krouží po letišti mezi terminály a stanicemi metra. Nachází se zde stanice metra Howard Beach a Jamaica Station. Já si trasu na byt špatně nastudovala, tak jsme jeli z Jamaica Station, což byla delší trasa.
Na letišti se nastupuje na Airtrain bez lístku. Ten se kupuje až po výstupu do metra, jinak se ani ven nedostanete. Lístek stojí 5 dolarů a koupit ho lze buď v trafice, nebo v automatech na hotovost, nebo kartu. Zároveň se zde kupují lístky na metro. My jsme vše nakoupili v trafice včetně 7 denní jízdenky na MHD za 30 dolarů.
Vlak jede poměrně dlouho pod širým nebem, tak jsme pozorovali okrajové části NY a že to stojí za to. Je to prostě jiné než u nás. Nejvíce nás zaujaly kostely, velký hřbitov, školy a řadové domky.
Cestou jsme se ještě zastavili u Barclays Center, kde jsme přestupovali na jinou linku metra.
 Byt jsme našli, klíč také a s ubytováním jsme byli naprosto spokojeni. Bydleli jsme ve čtyř pokojovém bytě s dvěma koupelnami a kuchyní s jídelnou. Pokoje byly moderně zařízené, s klimatizací a celkově byt byl klidný. V kuchyni nám bylo k dispozici jak nádobí, tak základní potraviny, takže jsme nemuseli kupovat čaj, cukr a tak. Majitel v bytě nebydlel, byt tak byl plně k dispozici hostům. S námi tam společně bydlely dvě holky neznámé národnosti, v druhém pokoji Asiaté a vedle nás přijeli druhý den pár z Ruska. Potkávali jsme se minimálně. Stanley, náš hostitel, nás první druhý den přišel pozdravit, tak to bylo milé.
A takhle vypadal byt, kde jsme bydleli.

Nachází se v Brooklynu, pouze dva bloky od metra a v okolí jsou večerky a jiné obchůdky. Jo a dvě pohřební služby cestou na metro :-)))
Jelikož jsme se zdrželi na letišti kvůli zavazadlům, nestihli jsme už západ slunce na Brooklyn Bridge. Měli jsme tam sraz s naším kamarádem z Čech a jeho přítelkyní, kteří zde byli také na dovolené. Nakonec jsme se sešli až za tmy, pokochali se prvními výhledy na noční Manhattan.
Před cestou jsem si zjišťovala tipy, kam zajít na dobré levné jídlo. Jedním z tipů byl i Shake Shack, který jsme objevili přímo pod Brooklynským mostem. Zašli jsme tam tedy na večeři a byli jsme naprosto nadšení – tak dobrý hamburger, ty hranolky! a domácí limonády. No mňam. Během pobytu jsme vyzkoušeli více druhů občerstvení, ale Shake Shack zatím vede.
Jídlo jsme si vzali s sebou na promenádu, abychom se mohli ještě kochat výhledem na Manhattan. Nádhera.
Utahaní po letu a po trablech na letišti jsme brzy odjeli na byt a šli spát.
A o tom, co jsme dělali další den Vám povím příště.