Posun času se projevil a tak jsme byli už v půl šesté ráno vzhůru. Vstávat se nám ale nechtělo, tak se ještě chvíli válíme. Pro snídani jsme si zašli do obchodu dolů na ulici. Měli tam velký výběr ovoce, zeleniny, výborné džusy, pečivo nic moc, tak zvítězil toastový chleba.

Po snídani jsme jeli metrem na Staten Island Ferry Terminal, odkud jezdí oranžové trajekty na Staten Island. Jezdí každých 30 minut a je zdarma. Cestou tam si stoupněte na pravý bok po směru jízdy, uvidíte tak krásně na Sochu Svobody. Po příjezdu na Staten Island jsme proběhli terminálem a nastoupili do stejného trajektu na cestu zpět. Měli jsme se totiž sejít s kamarády a tak jsme neměli čas se zde zastavovat. Na cestu zpět jsme si šli stoupnout na příď, abychom viděli panorama Manhattanu. Cestou zpátky se totiž jede dál od Sochy Svobody.

Nakonec jsme setkání s kamarády odložili na později a tak jsme se šli projít do parku High Line. Tam jsem se moc těšila. Je to park vystavěný na již nefungujících vyvýšených kolejích, který se začal budovat v roce 1999 a dokončen byl v roce 2009. Nakonec jsem byla zklamaná, ne z parku samotného, ale z davu lidí. Byla totiž sobota, po obědě a bylo hezky. Nicméně park je nádherný. Je krásně zarostlý stromy a keři, jsou zde nainstalované dřevěné lavičky, lehátka, různá zákoutí. Kouzelná oáza uprostřed města s výhledy do ulic Manhattanu.

Nakonec jsme se s kamarády sešli na Columbus Square. Měli jsme hlad, tak jsme zašli do Subway na bagetu. Jídlo jsme si vzali s sebou a šli si sednout do Central Parku.

V Central Parku jsme došli k vodní nádrži The Lake a fontáně a terase Bethesda, které jistě znáte z filmů.

Ven z parku jsme vycházeli u nádrže The Pond, odkud je vidět Hotel Plaza, známý z filmu Sám doma 2.

Na 18. hodinu jsme měli koupené lístky na vyhlídku Top Of The Rock v Rockeffelerově centru. Nahoře bylo sice hodně lidí, byla zrovna sobota navečer a všichni chtěli vidět západ slunce a poté noční New York. Bála jsem se, že mi nebude nahoře dobře, protože mám strach z výšek a když jsem si představila ty skleněné desky… Nakonec to vůbec nebylo tak hrozné a docela jsem si to užívala. A z pohledu na Empire State Building jsem byla unešená!

Nakonec jsme nahoře strávili dvě hodiny. Pak už jsme museli jet na byt, protože nám měli přivézt kufry a měli jsme vybité mobily. Kurýr kufry přivezl až v 11 večer, ale přivezl, to bylo hlavní. A my se konečně mohli další den převléknout do čistého oblečení.