A nyní se přesouváme do Hanoie, kde jsme původně měli být jeden den a druhý den jet na Halong Bay. Ale po tom, co jsme viděli okolí Ninh Binh, tak je to to samé, akorát že na vodě. A hlavně, když jsem četla, že z jednodenního výletu, který trvá cca 12 hodin, jste skoro 8 hodin v autobuse, tak jsme to hodně rychle přehodnotili. A hlavně konečně jsem si dala říct, že nemusíme nutně vidět všechno. A tak jsme se rozhodli, že si to užijeme v Hanoi, nebudeme nikam spěchat a budeme jen chodit městem, jíst jejich dobroty a prostě odpočívat. Prošli jsme si město, ochutnali spoustu dobrého jídla, zašli si na masáž celého těla a večer na vodní loutkové divadlo. 🙂

JEZERO HOAN KIEM

První den ráno jsme si koupili snídani v marketu a najedli se u jezera. Všude kolem byla spousta lidí, jak turistů, tak místních, kteří sem vyrazili za aktivním pohybem.

Legenda praví, že v jezeře kdysi žila želva, která po válce popadla meč a zmizela v hlubinách jezera, aby obnovila meč svým zbožným vůdcům. Název vznikl z Ho Hoan Kiem, neboli Jezera obnoveného meče. Na malém ostrůvku stojí asi nejvíce navštěvovaný chrám v Hanoi, který je s pevninou spojen červeným mostem. Jak most, tak chrám, jsou v noci krásně osvětlené, doporučuji si udělat i večerní procházku kolem jezera. Navíc to tam v noci opravdu žije, budete koukat 🙂

STARÁ ČTVRŤ (OLD QUARTER)

Od jezera jsme přesli k uličkám staré hanoiské čtvrti. Tohle místo musíte zažít, protože to je něco neuvěřitelného. Šílený dopravní ruch, pojízdné prodejny na kole, v každé ulici se prodává jiné zboží, spousta kaváren, restaurací, historických domů. Neskutečná nádhera. Snažili jsme se projít co nejvíce uliček a druhý den jsme se sem dokonce vrátili na odpolední kávu. Chtěli jsme totiž posedět na balkónku a pozorovat ruch ulice z výšky. Řekla bych, že to je „must to do“ v Hanoii, posedět na balkónku v kavárně. Taky proto jich byla většina narvaná, ale nakonec se nám podařilo jedno místečko najít.

TRAIN STREET

Přes Old Quarter jsme došli až ke kolejím, kde je známá „train street“, ulička, kde vlak projíždí přímo mezi domy, jen tak tak. Kolem kolejí najdete kavárny, můžete tu tedy vyčkat, než pojede vlak kolem. Když se tak stane, židličky a všechno, co by mohlo překážet se schová, lidé se schovají do výklenků nebo se co nejvíc nalepí na zdi a čeká se na příjezd vlaku. A povím vám, že průjezd vlaku je teda něco! Když jede asi 50 cm od vás, je to něco neskutečného! My jsme tu první den vlak nestihli, ale když jsme se zde ocitli i druhý den, tak zrovna projížděl. 🙂

ST JOSEPH CATHEDRAL

Odpoledne jsme se prošli na pozdější oběd, v centru jsme si dali bun bo nam bo a podívali se na známou katedrálu sv. Josefa. Vstup je zdarma. Čekejte, že tady budou davy lidí. A pokud byste se chtěli osvěžit, tak když se koukáte na katedrálu, tak vlevo u vstupu je kavárna, kde mají výborné ledové čaje a další osvěžující nápoje. Sedí se tam na malých plastových stoličkách a bylo dost narváno 🙂

JEZERO TAY HO, TAY HO PAGODA

Před západem slunce jsme se vydali pěšky k jezeru Ho Tay, kde je chrám Tay Ho Pagoda.

A cestou zpátky k jezeru a našemu ubytování jsme se prošli kolem Ho Chi Minh Mausoleum. Venkovní park byl osvícen a stále střežen stráží.

pajuska-na-cestach-vietnam-hanoi

Obešli jsme ještě jezero Hoan Kiem, koupili si banh mi v našem oblíbeném stánku a vrátili se zpátky na ubytování.

DEN DRUHÝ:

OLD QUARTER

Ještě první večer jsem chtěla nafotit oblíbený dům, který se nachází nahoře nad jezerem Hoan Kiem. Najdete tam kavárnu Highlands Coffee, dole obchod Aldo a další krámky. Nejkrásnější výhled je z protilehlé budovy, kde je například Dunkin Donuts. Chtěla jsem to tam nafotit večer s rozmazanými světly, ale klasika, večer ulice kolem jezera pro auta uzavřeli a stala se z nich pěší zóna. Takže bohužel žádná rozmazaná světla. 🙁

A druhý den ráno jsme právě do Dunkin Donuts šli na snídaní s tím, že už auta budou jezdit, ale stejně nejezdila. A musím říct, že donuty byly teda taky hnusné! Bohužel.

pajuska-na-cestach-vietnam-hanoi

Opět jsme se prošli starou čtvrtí a úplnou náhodou jsme se zase objevili u Train Street, kde kolem 11:35 zrovna projížděl vlak.

KOMPLEX HO CHI MINOVA MAUZOLEA

Došli jsme k Ho Chi Minovu mauzoleu. Zde nejprve musíte projít skenery, že dovnitř neprocházíte s nebezpečnými věcmi. Uvnitř vás pak pořád hlídá ochranka, buď abyste nevstupovali na trávník, nebo nešli po chodníku před mauzoleem. Prostě stačí koukat na cedule, ale stále tam bylo pár lidí, kteří cedule jakoby neviděli. Takže klasicky, píšťalka…

Prošli jsme se kolem Mauzolea, dovnitř nás to ani nelákalo, i přilehlé muzeum jsme vynechali. V areálu ještě stojí pagoda „na jedné noze“, která je taktéž zdejší velkou atrakcí.

CHRÁM LITERATURY

Od Ho Chi Minha jsme se pěšky přemístili na další historické místo a to Chrám Literatury. Zde do areálu platíte vstupné, které je 30 000 VND. Chrám založený v roce 1070 je zasvěcen Confuciusovi a byl místem první vietnamské univerzity. Stále zde můžeme najít studenty, kteří se u místních oltářů modlí za dobré studijní výsledky. A taktéž zde často probíhá focení studentů při ukončení studia. Krásný areál chrámu k tomu vybízí.

Od Chrámu Literatury jsme si vzali Grab do centra, kam jsme vyrazili na vyhlášenou polévku pho do restaurace Pho 10. Jen si dejte pozor, různě po městě je spoustu kopií tohoto bistra. To správné je Pho 10 Ly Quoc Su, kousek na Katedrálou sv. Josefa. Musíte si zde většinou vystát frontu, ale hosté se mění poměrně rychle. My jsme tedy z polévky moc nadšeni nebyli, nejsem si jistá, jestli to maso, co jsme jedli bylo opravdu hovězí. A hlavně jsem během celého pobytu jedla mnohem lepší jídla, ale chtěli jsme to zkusit, když je to tu tak vyhlášené.

Slečna, u které jsme bydlely, nám doporučila, kam zajít na masáž. Byli jsme v Midori Spa v ulici Ngo Huyen. Objednali jsme si vietnamskou masáž na 60 minut, stála 260 000 VND. A řeknu vám, že to bylo naprosto skvělé. Navíc tam masírují zrakově postižené ženy, tak to bylo zase úplně jiné. A lituji, že jsme nezašli i den předtím, třeba zase na jinou, protože ty ceny byly naprosto skvělé.

A na večer jsme měli koupené lístky na tradiční LOUTKOVÉ VODNÍ DIVADLO. Doporučuji si koupit lístky alespoň den předem, protože je představení téměř vždy vyprodané. Je ve vietnamštině, ale i tak je to pěkná podívaná a zajímavý zážitek. Lístek nás stál 150 000 VND a dá se koupit na pokladně, kde vám poskytnou i všechny důležité informace.

A loutkovým divadlem jsme zakončili náš pobyt v Hanoi. Po divadle jsme se došli navečeřet, na ubytování si vyzvednout odložené krosny a ve 22 hodin nám z hlavního nádraží odjížděl noční vlak do Sapy.

Tip: Letenky do Vietnamu za super cenu seženete na Letušce.