Když mi Kubík řekl, že pojedeme na víkend do Varů, ani minutu jsem nezaváhala, že bych nejela. A tak jsem začala zjišťovat, co je ve Varech a v okolí zajímavého. A byla jsem překvapena, kolik zajímavostí tam je. Jen v samotných Varech je tolik vyhlídek. Na výlet jsme měli prodloužený víkend, takže celé tři dny času na výletování. A musím říct, že to bylo hodně náročné. Když už někam jedu, tak toho chci vidět co nejvíc a to se tentokrát opravdu vydařilo. A samozřejmě jsme spolu měli i Barneyho. Přítel měl odpoledne práci, takže dopoledne jsme měli společný program a celé odpoledne až do večera jsem výletila s pejskem sama.

V pátek jsme vyrazili brzy ráno, abychom před obědem dorazili do Varů. Cestou jsme se stihli zastavit v Andělské Hoře, kde se nachází zřícenina hradu. Ta je v poměrně špatném stavu, ale je odtamtud hezký výhled do okolí.

Zaparkovat můžete v okolí kostela, vyloženě značené parkoviště v obci nenajdete. Od kostela vede značená zelená turistická stezka nahoru ke zřícenině. Je to asi 5 minut chůze, nic náročného.

A takhle to na zřícenině Andělská hora vypadá:

Cestou do Varů jsme to vzali ještě přes obec Kyselka. Transportuje se odsud minerální voda Mattoni. Další zajímavostí jsou staré lázeňské domy, které jsou bohužel v katastrofálním stavu. V obci se nachází i celodřevěný most, to jsme ale netušili, takže až k němu jsme nedojeli. Na kraji obce jsme ochutnali Ottův pramen, který byl oproti pramenům ve Varech moc dobrý!

IMG_7001 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po obědě jsme se jeli ubytovat do penzionu A5A, který jsme si tentokrát nerezervovali přes portál booking.com, ale přímo přes majitelku. Byl umístěn kousek od nemocnice a krásně se od něj dalo během pár minut pěšky sejít k hotelu Thermal.

Odpoledne jsme se stihli projít od hotelu Thermal,

kolem Sadové kolonády,

Mlýnské kolonády,

k Tržní kolonádě

a neminuli jsme ani Vřídlo a Vřídelní kolonádu.

DCIM101GOPROGOPR2148.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Navečer, po chvilce odpočinku, jsem se s Bárníkem vydala na první karlovarské vyhlídky – Camera Obscura a Tři kříže. Obloha sice nebyla modrá a chvílemi poprchávalo, ale ty výhledy stály za to. Byla to vážně nádhera a pokud se někdy do Varů vydáte, tak tahle místa nevynechejte!

Camera Obscura je první vyhlídkou této procházky, je to dřevěný altán s výhledem převážně na okolí Thermalu a směrem k hlavnímu nádraží.

DCIM101GOPROGOPR2166.

Vyhlídka Tři kříže je o něco výše, opět je tam dřevěný altán, tentokrát i s lavičkami a stolem, takže si zde můžete i posedět a posvačit. Odtud už je vidět směrem k Mlýnské kolonádě a k hotelu Pupp, no prostě nádhera! Tři kříže, které na vyhlídce najdete, jsou symbolem biblické Golgoty. Dokonce sem měla vést i lanovka, tu se ale po 1. sv. válce už nepodařilo dostavit.

DCIM101GOPROGOPR2182.

Druhý den (v sobotu) dopoledne jsme se jeli podívat do Mariánských lázní (o tom v příštím článku) a odpoledne jsem opět věnovala zajímavostem v Karlových Varech. Tentokrát jsem šla prozkoumat oblast mezi Doubím a Vary, kde se nachází obora Sv. Linhart. U obory se nachází parkoviště, protože je tam jak návštěvnické centrum včetně kavárny, tak i lanové centrum, které vypadalo skvěle.

Kolem obory vede naučná stezka a na dvou místech vede skrz oboru dřevěná lávka, odkud je možné na jednom místě pozorovat jeleny a daňky, na druhém, blíže lesovně Diana, pak pozorovat divoká prasata. Mně se ukázaly akorát dva daňci, jinak jsem neviděla žádné zvíře. Škoda.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Když půjdete kolem lanového centra po lesní cestě, dojdete k Jungmannově vyhlídce, která byla postavená teprve v roce 2014. Nachází se nad vodní nádrží Březová a je tam krásně. Cestou tam i zpátky jsem nepotkala ani živáčka.

DCIM101GOPROGOPR2240.

DCIM101GOPROGOPR2226.

Po večeři jsme si udělali už všichni společně procházku večerními Karlovými Vary a bylo to super. Teplo akorát na svetr a džíny, skoro žádní lidé, nádhera.

ÚTRATA

ubytování – 2400,- Kč/2 osoby/2 noci se snídaní, penzion A5A

hrníček na ochutnávání pramenů – 100 Kč

jídlo – cca 400 Kč/1 osobu/den

KDE JSME BYLI NA JÍDLE

Penzion a restaurace U Draka – výborné obědové menu, parkování ve dvoře

Pizzerie u Arény – výborná pizza, těstoviny, rajčatová polévka a pejskové jsou vítáni

KDE JSME BYLI UBYTOVANÍ

Rodinný penzion A5A v Karlových Varech, odkaz zde. Velký pokoj s gaučem, křesílkami, stolkem, manželská postel, koupelna a wc. Velikost super, lze se ubytovat i s pejskem, který to má zdarma.