Cesta na ostrov Langkawi byla o nervy. Hlavně pro mě, protože mám vždycky všechno naplánované a jsem pak nervózní, když něco nevychází. 🙂 Na to, že nic nejde podle plánu, mě před cestou do Asie upozorňovali, ale musím říct, že v Malajsii nám kromě téhle cesty jinak všechno vyšlo. Autobusy vyjížděly včas, letadla nikdy neměla velká zpoždění, takže zase tak hrozné to ve výsledku nebylo.

Z Cameron Highlands jsme jeli autobusem do Penangu. Vyjížděli jsme ráno v 9 hodin a nejpozději ve 13 hodin jsme měli být v Penangu. Na 14.hodinu jsme měli koupené lístky na trajekt na Langkawi. Jenomže autobus jel pouze přes Cameron Highlands hodinu! A pak asi dvakrát stavěl na benzínce! A místo na ostrov Penang jel autobus do Butterworthu. Což znamenalo dojít na stanoviště trajektu, který bylo docela daleko od výstupu z autobusu, pak čekat skoro půl hodiny na trajekt a přejet vodu přímo na ostrov Penang. A jelikož jsme do Butterworthu přijeli až ve 13 hodin, tak trajekt na Langkawi jsme prostě neměli šanci stihnout. A další ten den už nejel.

Čekání v Butterworthu jsme si tedy zkrátili tím, že jsme pátrali, jak se jinak ještě tentýž den dostat na Langkawi, kde jsme měli už zamluvené ubytování a plány na druhý den. Našli jsme, že v 16.30 letí Air Asia na Langkawi. Takže jsme si hned v přístavu odchytli taxíka a pádili na letiště. Přijeli jsme tam v 15.20! Letenky nebyly zrovna nejlevnější, ale v Penangu se nám zůstávat nechtělo a stejně by nás to stálo navíc ubytování a nové jízdenky na trajekt, takže rozdíl zase nebyl tak veliký. Měli jsme to časově jen tak tak, protože přepážka na zavazadla už po nás zavírala. Ale nám se ulevilo, že letíme na Langkawi a budeme tam včas. Let trval 25 minut.

Po příletu jsme se ubytovali v hotelu Royal Agate Beach Resort, který stojí přes silnici u pláže Pantai Cenang a bylo to ideální místo. Kousek na pláž, kolem hotelu spoustu restaurací, obchodů, půjčoven. A navíc měl hotel restauraci na střeše, takže jsme každé ráno snídali s pozorováním východu slunce a výhledem na pláž. To bylo tak úžasný!

Šli jsme se projít po hlavní ulici a zjistit, kde půjčují skútry a za kolik a jaké jsou ceny výletů. Výlety jsem měla vybrané už z domova, ale ceny se opravdu u různých prodejců lišily. Stejně tak i skútry. Cena půjčovného skútrů se pohybovala kolem 35 RM za den, my jsme našli za 18 RM za den.

Při západu slunce jsme se prošli po pláži, kde bylo plno lidí, byla totiž sobota a ještě školní prázdniny. Ale i tak to tam bylo úžasný!

Na večeři jsme našli fajnovou místní restauraci, kam jsme se vraceli i další večery. Seděli jsme na plastovém nábytku na ulici a byli jsme fakt spokojení! Čerstvé džusy, výborná rýže s masem, nudle. A hlavně za úžasné ceny. Většinou jsme zde za večeři o dvou hlavních chodech a 4 nápojích platili 20-25 RM, tj. 120 Kč.