Poslední den v Mirisse jsme opět skvěle využili a projeli se na skútru. Zadky nás boleli, cesta byla dlouhá, ale užili jsme si to. A protože jsme se chtěli vrátit zpátky na pagodu v Unawatuně, vyráželi jsme v 5.30 ještě za tmy před východem slunce. K pagodě jsme dorazili včas, užili si to tam, natočili a nafotily nějaké snímky dronem a pak jsme pokračovali do města Galle. A stejně jako v minulém článku se vrhneme na jednotlivá místa postupně.

♥ JAPANESE PEACE PAGODA

Tak tohle místo! Nachází se kousek od Unawatuny, a pokud se budete nacházet kolem, nesmíte ho minout. Jedná se o mírovou pagodu, kterou postavili japonští mniši v roce 2005 v rámci plánu, že budou stavět chrámy míru na místech, která byla zničena válkou. My jsme měli předchozí den smůlu, protože jsme tady narazili na školní výlety, tudíž jsme ani nešli na vyhlášenou Jungle beach, která se nachází dole pod pagodou. Když jsme slyšeli řev dětí a viděli je všude kolem, tak jsme se rozhodli, že se sem vrátíme druhý den brzo ráno na východ slunce, až tu nikdo nebude. A bylo to dobré rozhodnutí!

♥ GALLE

Ráno jsme tedy zaparkovali ve staré čtvrti města Galle, zrovna se tam konaly i místní trhy. Prošli jsme se trasou podle průvodce Lonely Planet, ulice byly poloprázdné a fakt jsme si to užili. Nakonec jsme všechno stihli projít za jednu hodinu, a to jsme nikam extra nespěchali. Byla jsem překvapená, kolik hezkých stylových hotelů se tu nacházelo.
Galle je původně pevnost, kterou postavili v roce 1663 Holanďané, proto tu najdete nádherné stavby. Pevnost je právě proto zapsána na Seznamu UNESCO. Dlouhou dobu fungovalo Galle jako hlavní přístav Srí Lanky. V pevnosti se nachází kolem 400 historických domů, kostelů, mešit, chrámů, je to opravdu architektonický skvost.

♥ WIJAYA/DALAWELLA BEACH

Tahle pláž je známá kvůli houpacímu lanu, na kterém chce mít fotku snad každý. No taky jsem si jí musela udělat :-)) Ale jinak mě moc pláž nezaujala. A protože jsme tady poprvé byli odpoledne, tak jsme to tu jen omrkli, a vrátili se sem až druhý den dopoledne cestou z Galle. Dopoledne při odlivu také vykoukla kamenná hráz, nebyly tu tudíž vlny a taky jsem si všimla, že v tom „rybníčku“ zřejmě plavala želva a pár lidí tu šnorchlovalo. Jinak lano jsme si tu vyzkoušeli, pohoupali, místním klukům jsme zaplatili 300 rupií, ale to tak asi stačilo. Na nějaký celodenní ležení by nás to nelákalo.

pajuska-na-cestach-sri-lanka-dalawella-beach

Kolem Wijaya beach, jak opodál na vedlejších plážích, tak cestou podél silnice, si určitě všimněte rybářů sedících na dřevěných kůlech v moři. Je skvělé to vidět, ale dejte si pozor, na některých místech od vás budou vybírat peníze jen za to, že si uděláte fotku. My jsme našli rybáře když jsme odcházeli z pláže Wijaya a nic jsme neplatili. V klidu jsme si tam poseděli a sem tam něco vyfotili, snažili jsme se být nenápadní a nedělat z nich atrakci.

Na ubytování v Mirisse jsme se vrátili v 10 hodin a dali si snídani. Pak jsme se přesunuli na chvíli ještě na pláž a šli si trochu odpočinout. Na oběd jsme se stavili ve městě, tentokrát jsme vybrali něco méně pálivého, já si ještě koupila šátek přes ramena, protože už jsem to na tom skútru nemohla vydržet.
Po obědě jsme jeli znovu směr Galle a zastavili jsme zase na pláži v Koggale. Sice jsme věděli, že se tu moc extra v moři nevykoupeme, ale tak moc se nám tu líbilo, že jsme se sem prostě museli vrátit.

pajuska-na-cestach-sri-lanka-koggala

Cestou zpátky z Koggaly jsme zajeli k jezeru kousek od letiště, mysleli jsme si, že tam bude i chrám, ale nebyl. A pak jsme se ještě stavili na čajových plantážích Hundungoda Tea Estate, kde už bohužel bylo zavřeno, ale nějaké cesty se daly projet. Zase to byly úplně jiné čajové plantáže, než ve vnitrozemí. To už se začalo pomalu stmívat, tak jsme vyrazili na cestu zpátky do Mirissy.

A tady je ještě pár fotek z pláže od našeho ubytování:

Tímto dnem jsme výlety po okolí Mirissy zakončili. Myslím, že jsme toho stihli docela dost. Možná jsme mohli trochu víc prozkoumat Mirissu, třeba brzy ráno, když nebylo všude tolik lidí, ale nemůžeme chtít všechno a občas taky musíme odpočívat. Každopádně určitě doporučuji rozdělit si návštěvu pobřeží alespoň do dvou míst, třeba na Tangalle a Mirissu. 🙂 V Mirisse naše cesta po Srí Lance téměř skončila. Měli jsme ještě jeden večer v Negombu, ale o tom vám chci napsat příště, protože jsme bydleli v krásném ubytování.