Poslední dny ve Vietnamu jsme strávili na ostrově Phu Quoc. A opět musím říct, že jsme si je užili v naprostém klidu, relaxačně a odpočinkově. Samozřejmě jsme pár míst navštívili, ale taky jsme se dostatečně dlouho váleli u bazénu. Chtěla jsem totiž konečně mít taky ubytování s bazénem a jít si do něj zaplavat kdykoli budu chtít. No a musím se přiznat, a je to těžko uvěřitelné, ale my jsme se za celé tři dny na ostrově nekoupali v moři, jen jsme si párkrát smočili nohy. Mně se nějak nechtělo, jinde zase byla voda moc teplá, nebo špinavá a prostě tak nějak na to nebyla nálada.

Pár praktických informací. Na letišti na nás čekal řidič a dovezl nás přímo na ubytování. Domlouvala jsem ho přímo s hotelem. Skútr jsme si půjčili na ubytování a taky tam půjčovali zadarmo kola. Restaurací a obchodů bylo všude dostatečně, takže hlady neumřete. 🙂

Co všechno jsme na ostrově viděli?

Den 1 – odpolední válendo u bazénu, procházka k moři

Den 2 – Starfish beach, Coconut beach, Pepper Farm

Den 3 – Sao Beach, Hu Quoc Pagoda, válenda u bazénu, navečer odlet

♥ STARFISH BEACH

Pláž na severu ostrova, kde ve vodě najdete neuvěřitelné množství červených hvězdic. Byla to vážně nádhera! Navíc se tam dá i pěkně koupat, pár lidí bylo ráno ve vodě, díky odlivu poměrně daleko od břehu a asi tam bylo na co koukat. A ano, přiznám se, že jsem si jednu hvězdici „pochovala“, ale hned jsem jí pak zase dala do vody. Když jsem viděla, co tam turisti z Asie dělají, bylo mi hvězdic fakt hrozně líto. Slečny si je vyrovnávaly na suchý písek na břeh, aby se pak s nima mohli půl hodinu v různých pózách fotit. Fakt šílený! Prošli jsme se ještě kousek podél břehu, kde je spousta houpaček a různých zákoutí. Pokud se chcete v klidu někde smočit, tak ráno najdete i tady klid, nevím, jak to tady vypadá odpoledne, ale dopoledne ideální 🙂

♥ BAI THOM BEACH

Na severu ostrova jsme narazili na pláž, kde nikdo nebyl a byla tam i restaurace. Měli jsme už hlad, tak jsme si tam dali oběd. Ve vodě navíc měli houpačku, takže bylo jasný, že se tam chvíli zdržíme. Voda byla hodně mělká poměrně daleko od pláže a hodně teplá! Jako fakt hodně teplá! Takže na koupání vůbec. Cestou jsme pak zajeli i do rybářské vesničky. Bylo to zase úplně jiné, dřevěné domky na vodě, elektřina pouze z agregátoru…

♥ PEPPER FARM

Na Phu Quocu musíte navštívit pepřovou farmu! Najdete jich tam několik, takže stačí jen u některé zastavit. My jsme zvolili jednu cestou na sever ostrova. Zaplatili jsme si i komentovanou prohlídku, kde nás slečna provázela zahradou, kde jsme mohli vidět různé druhy ovoce, rostlin a nakonec i pepř. Povídala nám, jaký je rozdíl mezi bílým, červeným a černým pepřem. Pepř zde i suší, takže se můžete podívat na vše zblízka a poté si ho i koupit. Utratili jsme tam asi 800 Kč, ale vůbec toho nelitujeme, ten pepř je výborný a udělal všem radost.

♥ SAO BEACH

Vyhlášená pláž s bílým pískem, kam jsme se vyrazili jeden den brzy ráno ještě před snídaní podívat. Chtěli jsme tam v klidu zalétat s dronem a projít se bez lidí po pláži. Narovinu vám povím, že bych ale tuhle pláž za jednu z nejhezčích na ostrově neoznačila. Jako je krásná, ale jen když ležíte na lehátku a koukáte směrem na moře. Jakmile se otočíte, nebo se projdete na konec pláže, tak budete znechuceni. Pláž je totiž uklizená pouze mezi mořem a lehátky, kde je písek bez odpadků a krásně uhlazený. Ale jakmile se podíváte za lehátka, uvidíte jen nechutné hromady bordelu a nedejbože, abyste popošli o kousek dál mimo lehátkové zóny. No takže jsme tu udělali pár fotek, zhodnotili situaci a jeli pryč.

♥ HU QUOC PAGODA

Dalším cílem byla pagoda s majestátně se tyčící bílou sochou Lady Buddha. Opět nádherné místo kousek od pobřeží. Trochu mi to tu připomínalo pagodu u DaNangu, ale to spíš jen tím, že je to taky u moře a s velkou bílou sochou 🙂 Uvnitř je to samozřejmě zase úplně jiné. Vstup je zdarma. Zajímavostí je, že pagoda byla postavená až v roce 2012!

♥ COCONUT BEACH

Když jsme podél východního pobřeží sjížděli níž, zastavili jsme ještě na pláži Coconut Beach. Tohle místo jsem našla u Elišky z Timetofit. Je tu u vody spousta houpacích sítí, houpačka a dá se tady krásně relaxovat. Ale hned “za plotem” už to tak krásné nebylo. Sice tam byly hezké palmy naklánějící se nad oceán, ale pod nimi byl bordel. Místní se tu i koupali, ale nás to vážně ve Vietnamu do vody vůbec netáhlo. A já se stejně ve vodě bojim :-))

Pár fotek od bazénu z našeho ubytování – Ninila Fruit Farm Bungalows.

Kdybych měla shrnout poslední tři dny na ostrově, tak byly odpočinkové, ale poznávací zároveň. Pokud jste větší milovníci moře než my, tak se v klidu můžete projíždět po ostrově a hledat osamocené pláže. Na koupání je nejlepší Ong Lang beach, případně dole na jihu Sao nebo Long beach. Bylo to tady ale perfektní zakončení poměrně náročné dovolené a myslím, že líp jsme to zakončit nemohli. Takže určitě doporučuji Phu Quoc do plánu zařadit.

Tip: Letenky do Vietnamu za super cenu seženete na Letušce.