Nastal čas na další cestu do Asie. Tentokrát jsme se v druhé polovině března vydali na Srí Lanku. Měli jsme jí v plánu už vloni, ale bohužel na poslední chvíli to nevyšlo. Koupili jsme akční letenky v kombinaci s možností přeletu na Maledivy, cena byla 14 500 Kč.  Letěli jsme s Qatar/SriLankan Airlines. Nebyla to sice nejlevnější akce, ale kdy jindy se podíváme na Maledivy? To jsme si přeci nemohli nechat ujít.

Než začnu psát o jednotlivých místech, mám tu pro vás shrnující článek, kde vám představím harmonogram naší cesty, ubytování a trasu, kudy jsme cestovali.

♥ HARMONOGRAM

1. den – Odlet z Prahy do Dohá, přestup cca 6,5 hodiny, poté let do Colomba.
  2. den – Přílet do Colomba, přesun do Sigirya, národní park Kaudulla.
  3. den – Sigirya Rock, Polonnaruwa.
  4. den – Přesun do Kandy, vlak Kandy – Hatton, St. Clair Falls.
  5. den – Devon’s Fall, vlak Hatton – Ella.
  6. den – Nine Arches Bridge, Newsbourgh Tea Plantations, Little Adam’s Peak.
  7. den – Small Rawana Falls, Rawana Falls.
  8. den – Přesun do Tangalle, pláže kolem.
  9. den – Dondra a pláže cestou.
  10. den – Rekawa beach, Ussangoda beach, Tangalle.
  11. den – Přesun do Mirissy, pláže v Mirisse.
  12. den – Na skútru pláže a zajímavá místa směrem ke Galle.
  13. den – Ráno historické centrum Galle, chrám v Unawatuna, pláže cestou do Mirissy.
  14. den – Vlakem z Weligamy do Colomba, z Colomba do Negomba.
  15. den – Odlet na Maledivy, skútrem po ostrově, relax na hotelu.
  16. den – Šnorchlování na korálových útesech, relax na hotelu.
  17. den – Odlet do Colomba, přestup 6,5 hodiny, let do Doha, přestup 11,5 hodiny.
  18. den – Přílet do Prahy.

♥ DOPORUČENÍ

Kdo mě zná, tak ví, že mám ráda všechno naplánované. Tentokrát jsem ale přijela domů s tím, že příště zařídím ubytování jen na první dny a další budu řešit až na místě. Nemyslím tím, že budeme vyloženě chodit po konkrétních místech a hledat ubytování, ale klidně přes Booking, jen den předem. Například v Hattonu bych klidně zůstala o den víc, ale už jsme měli všechno komplet rozplánované, takže by nám to rozhodilo program. Ale i tak všechno vyšlo perfektně, stihli jsme, co jsme chtěli a dokonce jsme se i stihli válet na plážích a prožít to všechno trochu v klidu.

Pokud si chcete některá místa užít jen sami pro sebe, nastavte si budík a vyrazte brzy ráno, kdy většina turistů ještě pospává. Já jsem byla každý den vzhůru kolem 6. hodiny, když zrovna vycházelo slunce. A bylo to super, mohli jsme pak brzy po snídani vyrazit objevovat zajímavá místa, občas se nám podařilo něco i před snídaní.

Jestli je ve vašem harmonogramu dostatek času, využívejte hromadnou dopravu – autobusy a vlaky. Vlaky jsou skvělý, jezdili jsme všechno třetí třídou a úplně v pohodě. Autobus byl pro nás horším zážitkem, ale i tak se to dá. Stojí to pár korun a dostanete se všude, jen je to časově náročnější. A určitě vyzkoušejte jízdu tuk-tukem. Je to super. Jen nezapomeňte smlouvat, smlouvat, smlouvat. Některé ceny vám pak napíšu do jednotlivých článků. A hlavně mějte připravenou mapu, kam chcete jet, protože většina tuk-tukářů neznala místa, kam jsme chtěli jet.

Většina cestovatelů to má stejně, ale i tak mi to nedá to sem nenapsat. Nevybírejte restauraci podle vzhledu, protože většinou právě v těch nejobyčejnějších rodinných restauracích dostanete spoustu úsměvů a nejlepší jídla za pár korun. Mňam. A vykašlete se na supermarkety, všude u silnic mají místní stánky, kde si můžete koupit skoro všechno a ještě vám tam i rozkrájí ovoce.

♥ UBYTOVÁNÍ

Sigirya – Sigiri Dilhani White House https://goo.gl/fW6FBL

Jednoduché ubytování, moc milý hostitel. Je to sice mimo centrum, na večeři jsme jezdili tuk tukem, ale kdo má čas, může jít i pěšky. Pokud máte čas, za ubytování je spoustu políček a jezera. My jsme bohužel přijížděli vždy za tmy, tak jsme to nestihli.

Hatton – The Waterfall Villas https://goo.gl/GVvWLK

Nejkrásnější ubytování. Původně jsme měli bydlet v Kandy, ale pak jsem změnila plán a strávili jsme jednu noc tady. Výhled do údolí a na vodopády byl naprosto neskutečný!

EllaYoho Ella Grand 39 https://goo.gl/EGAvfq

Hezký dům, kousek do centra, bohužel jsme dostali pokoj v přízemí s okny do dvora, kde pořád někdo pracoval a bylo to tam fakt hnusný. A všechno nám tam navlhlo.

Tangalle – Sanderling Silent Beach Cabanas https://goo.gl/fcS9Ud

Nádherné ubytování na zahradě nad pláží, kde jsou dva domky. My jsme tam byli úplně sami. Majitelé nám jezdili každé ráno dělat snídani. A byli naprosto skvělí. Bohužel ubytování bylo dále od centra. Pokud vám nevadí hotelové nebo plážové restaurace, ty byly blíž k domku, my jsme ale chodili pěšky až na hlavní silnici, kde jsme našli naprosto skvělou domácí restauraci a nakonec jsme tam strávili všechny tři večery.

Mirissa – SunRay Rest – Beach View Homestay https://goo.gl/4BGveQ

Tohle ubytování bylo hodně basic, ale čisté. Majitelé byli naprosto skvělí. Ze zahrady jsme měli přístup na pláž, kde bylo fajn koupání a minimum lidí.

Negombo – Royal Mandira Hotel https://goo.gl/FxrjzQ

Původně jsme měli spát v hotýlku v obyčejném pokoji s větrákem přímo u letiště, ale už jsme potřebovali trochu klimatizace a bazén, tak jsem udělala změnu. A bylo to naprosto dokonalý! Opět jsme byli v celém areálu sami, pouze s maminkou majitele, která nám i uvařila večeři. Užili jsme si koupání v bazénu a naprosto perfektně si odpočinuli. Bohužel až se západem slunce nám majitel ukázal, že za domem je řeka, kde je možné vidět spoustu ptáků. A v sezóně se tu sjíždí voda a můžete tu spát v mega stanu. Takže pokud se sem vypravíte, přijeďte včas, nebo odjíždějte ráno až déle za světla a projděte se všude kolem.

Maledivy – Bydleli jsme v hotelu, který jsem našla na Bookingu a bylo to tam nádherný! Ale o tom více v samostatném článku.

♥ ROZPOČET

Uvedené ceny jsou za dvě osoby. V každém ubytování jsme měli snídani, kupovali jsme si tedy jídlo přes den a večeře. Není zde zahrnuta útrata na letištích. Rozpočet na Maledivy přidám později. Celkem nás celá dovolená komplet stála 71 000 Kč pro dvě osoby.

♥ MAPA

♥ ZÁVĚR

Víte, jak se říká, že když se na něco moc těšíte, tak pak jste většinou zklamaní? Já se na Srí Lanku těšila tak strašně moc a byla jsem naprosto nadšená! Takže to neplatí :-))) Je to nádherná země a i když jsme neviděli všechno, i to málo stálo za to a bylo to prostě dokonalý. Od vnitrozemí s národními parky, chrámy, čajovými plantážemi, až k nekonečně dlouhým a divokým plážím s palmami všude kolem. A výborným jídlem. Srí Lanka nás oba s Kubíkem naprosto uchvátila a já můžu její návštěvu vám všem jedině doporučit. 🙂