První noc po příletu do Kuala Lumpur jsme strávili přímo v centru China Town, ale o tom vám napíšu až v článku o KL. Druhý den ráno jsme odjížděli do džungle Taman Negara.

Lístek na autobus jsem kupovala už doma, přes portál Busolineticket.com, kde jsem vlastně koupila všechny lístky, které jsme během cesty potřebovali. Jeli jsme se společností Han Travel, která má kancelář právě v China Townu, kousek od hotelu, kde jsme spali. V kanceláři jsme se nahlásili, doplnili osobní údaje a přesně v 8.30 jsme odjížděli minivanem pro 9 lidí směr Kuala Tembeling.

Cesta do Kuala Tembeling trvala přibližně 3 hodiny a jednou jsme měli zastávku na benzínce na WC a občerstvení. Do Kuala Tembeling jsme dorazili před obědem. Ohlásili jsme se v cestovní kanceláři, potvrdili si plavbu lodí do Kuala Tahan a naproti přes ulici jsme si vyřídili povolení ke vstupu do džungle Taman Negara. Za 2 osoby a 2 fotoaparáty jsme platili 12 RM. Dostali jsme potvrzení o zaplacení povolení a museli ho nosit neustále u sebe. Naobědvali jsme se a ve 13.30 jsme vyplouvali do centra džungle do Kuala Tahan.

Jeli jsme úžasnou dřevěnou loďkou, seděli na podlaze na matracích a ruce jsme si mohli máčet ve vodě, jak nízko jsme seděli. Zavazadla jsme měli na zádi a na přídi a vešla se tam jen tak tak (když má každý cestující krosnu nebo kufr). Cesta lodí trvala tři hodiny a pro mě to byl asi nejhezčí zážitek! I když nás pak pěkně bolel zadek! Ta okolní příroda, řeka samotná, to vám byla taková krása! Pustila jsem si do sluchátek hudbu a jen se kochala řekou a okolní džunglí!

Po příjezdu jsme se vypravili hledat ubytování. Vyrazili jsme tedy po cestě do kopce a samozřejmě jsem se špatně podívala do mapy a šli jsme špatně. To bylo něco na Kubíka, protože jsme byli vyřízení z vedra a vlhka. Asi po 15 minutách jsme ubytování konečně našli. Měli jsme bydlet v Delimah Guest House, ale ke vší smůle jim v našem pokoji nešla elektřina. Vrátili nám tedy peníze a my jsme si museli najít něco jiného. Cestou jsme narazili na Abot guest house, kde měli volné místo a za cenu ještě lepší, než měl Delimah. Jenže zase byl náš pokoj bez elektřiny! Ten den jim tam totiž několikrát vypadl proud a v některých pokojích elektřina šla, v některých ne. Slíbili, že do večera to opraví, tak jsme si tam nechali věci a šli prozkoumat okolí.

Svezli jsme se na druhou stranu řeky, k Mutiara resortu, kde je vstup do džungle. Převoz přes řeku stojí 1 RM. Udělali jsme si procházku na Lubuk Simpon, místo na řece, kde se dá koupat a kde to bylo jak v Jurském parku. My se trochu pokochali a druhý den jsme se sem ještě jednou vrátili. Přejeli jsme zpátky na „naši“ stranu řeky a šli se najíst do jedné z plovoucích restaurací. Jídlo bylo výborné, a to jsme za ty dva dny jedli ve třech restauracích a všude super!

Collage_Fotor

Když jsme se večer, už za tmy, vrátili na ubytování, elektřina stále nešla. Ani tak by nám to nevadilo, elektroniku jsme měli nabitou, ale bez klimatizace to tam prostě nešlo. Pro nás to byl obrovský teplotní šok, takže bychom se ani nevyspali. Domácí nám sice nabízeli svíčky, ale ty nám klimatizaci nevyrobí. Nakonec nám dali vedlejší pokoj, ve kterém elektřina šla. Asi mají různě rozvedenou elektřinu, jinak si to neumím vysvětlit, protože na recepci byla tma, ale jeden pokoj elektřinu měl. Díky bohu! Utahaní po dlouhé cestě jsme padli do postele a těšili se na další den.

Rozpočet pro 2 osoby:

cesta do Kuala Tahan včetně lodi – 180 RM

povolení ke vstupu do džungle – 12 RM

jídlo cestou – 48,50 RM

ubytování – 140 RM/2 noci

vody – 4 RM (jedna 2l láhev 2 RM)