Naše cesta z Tenerife směřovala do Barcelony, kde jsme strávili 3 dny. Musím přiznat, že po nadšení z ostrova Tenerife jsem z Barcelony nebyla tak unešená, jak bych zřejmě byla, pokud bychom jeli jenom tam. Přeci jen rozdíl mezi přírodou na Kanárech a městem je obrovský. Ale i tak je Barcelona krásné město plné památek, zajímavých míst a hezkých pláží.

27. 5. 2013 – přílet na letiště Barcelona El Prat, T2, 20:30 hodin
– z letiště jsme jeli na Placa Catalunya autobusem Aerobus, lístek za 5,90 euro (ten se dá koupit přímo u zastávky autobusu buď v automatu, nebo přímo u řidiče – mějte připravené drobné, berou max. 20 euro bankovku)
Ubytování:
Residencia Albergue Studio, 4 noci se snídaní, 5 300 Kč/pokoj
MHD: používali jsme jízdenku T-10 za 9,70 euro.

DEN 1. – 28. 5. 2013
První den jsme zahájili prohlídkou části Montjuic, šli jsme druhou stranou, tj. od Placa d´Espanya.
Délka trasy: cca 5 hodin s menšími zastávkami.
Zajímavosti:
Placa d´Espanya – Jděte do Arény, nákupního centra, venku je výtah, kde se za 1 euro vyvezete na vyhlídkovou plošinu. Odtud je nádherný výhled  přes Placa d´Espanya na budovu Národního muzea.
Pavelló Mies van der Rohe – pavilon vybudovaný pro Světovou výstavu v r. 1929.
Museu Nacional d´Art de Catalunya (MNAC) – nahoru jezdí venkovní jezdící schody (to je vychytávka!).
Poble Espanyol – Španělská vesnička, která vznikla před Světovou výstavou v r. 1929. Platí se zde vstupné.
Olympijský areál – Olympijské hry se zde konaly v r. 1992. Stadion je částečně volně přístupný.
Vysílač firmy Telefónica – kontroverzní stavba na vrcholu kopce Montjuic.
Fundácio Joan Miró – kubistická stavba postavená z bílého betonu.
Castell de Montjuic – hrad, pevnost, je odtud výhled na přístaviště a Barcelonetu.

DEN 2. – 29. 5. 2013
Kolem 10. hodiny ranní jsme dorazili ke Casa Milá, kam jsme šli na prohlídku domu a hlavně střechy. Ve frontě bylo asi 10 lidí. Pokud byste chtěli jít na prohlídku později, je lepší si koupit lístek předem online.
Dále jsme pokračovali přes Placa Catalunya, gotickou čtvrť s katedrálou La Seu a La Ramblu  k Port Vell. Odpoledne jsme přejeli do Parku Güell.
Délka trasy: od rána do podvečera včetně návštěvy Casa Milá.
Zajímavosti:
Casa Milá (La Pedrera) – Stavba od Gaudího. Nejkrásnější a nejzajímavější je střecha plná komínů různých tvarů a barev. Vstupné: 16,50 euro.
Passeig de Grácia – nejelegantnější bulvár ve čtvrti Eixample, nachází se zde modernistické budovy.
Casa Battló – Další velmi navštěvovaná stavba od Gaudího. Za vstupné si můžete prohlédnout jak interiéry, tak vystoupit na střechu budovy.
Fundácio Antoni Tápies – budova od avantgardního umělce je postavená z cihel a střechu zdobí smotané dráty.
Placa de Catalunya – Obrovské náměstí, křižovatka stanic metra, nástupní a výstupní stanice Aerobusu, je obklopené bankovními, kancelářskými a obchodními domy.
Nachází se zde turistické informační centrum, podzemí na rohu Av. Portal de l´Angel. Místo je dobře označené. (směrem k La Rambla)
Čtvrť Barri Gotic – středověké ulice a komplexy gotických budov tvoří historické centrum Barcelony.
Catedral La Seu
Placa del Rei – náměstí, kde od raného středověku stojí Královský palác Palau Reial.
Placa de Sant Jaume – zde se nachází na jedné straně středověké sídlo parlamentu Palau de la Generalitat (dnes zde zasedá regionální katalánská vláda), na druhé straně je Casa de la Ciutat (Radnice).
Placa Reial – jedno z nejkrásnějších náměstí v Barceloně se sloupořadím a palmami.
La Rambla – Široký bulvár pro pěší je lemovaný dopravními pruhy a vede od Placa de Catalunya k přístavu.
Mirador de Colom – Kolumbův památník u přístavu.
Museum Maritim – námořní muzeum umístěné v bývalých královských loděnicích
Rambla del Mar – most, přes který se dostanete k Moll´d Espanya – komplexu obchodů Maremagnum a také zde najdeme Aquarium
Park Güell – Park, který Gaudí vytvořil pro průmyslového magnáta Güella. Najdeme zde Sala Hipostila, Sloupový sál s mohutnými sloupy, na nichž spočívá obrovitá vyhlídková plošina. Keramické lavičky na vyhlídkové plošině se podobají plazícímu hadovi a navrhl je Jujol.
Do Parku se dostanete pomocí metra, vystoupit můžete buď na stanici Vallcarca (nahoru k parku vedou jezdící schody, vyjdete dál od vyhlídkové plošiny, ke které se dostanete krátkou procházkou). Nebo můžete vystoupit na stanici Lesseps, kde půjdete ulicemi města a vyjdete u pohádkových domečků pod vyhlídkovou plošinou.
My jsme využili první trasu do stanice Vallcarca, odtud jsme se vyvezli jezdícími schody do parku, prošli se parkem, došli na vyhlídkovou plošinu a kolem domečků jsme šli ulicemi ke stanici metra Lesseps.

DEN 3. – 30. 5. 2013
Na 9. hodinu jsme měli koupené lístky do Sagrady Famílie. Raději jsme si je koupili předem přes internet a na hostelu nám je v recepci vytiskli. Když jsem před 9. hodinou přišli k Sagradě, už tam byla fronta asi na hodinu, odcházeli jsme kolem půl 11 a fronta se protáhla tak na tříhodinovou, né-li delší. Do Sagrady vás pustí podle času, který máte na vstupence, +- 15 minut. Pokud si koupíte vstup na věž, tak tam je to +- 5 minut.
Dále jsme pokračovali k Arc de Triomf, přes Parc de la Ciutadella do La Barcelonety.
 Zajímavosti:
La Sagrada Familia – Rok dokončení stavby se z různých zdrojů lisí, zřejmě by to mělo být mezi roky 2032-2042. Dostavba za doby Gaudího ztroskotávala na financích nebo v důsledku nepokojů. Základní kámen byl položen v r. 1882. Gaudí pro tuto stavbu čerpal inspiraci hlavně v přírodě.
Přístupná je hlavní část a dvě věže, na které se dá vyjet výtahem, dolů se chodí po schodech.
Vstupné do baziliky a věže (my jsme byli v Torre Naixement) – 19,30 euro.
Arc de Triomf – Příjezdová brána postavená pro Světovou výstavu v r. 1929.
Parc de la Ciutadella – V parku se nachází Cascada (Vodopád), na jehož návrhu spolupracoval i Gaudí.
Barceloneta – Čtvrť, jejíž ulice se kříží v pravém úhlu. Měla nabídnout bydlení lidem, kteří byli kvůli stavbě citadely vyhnáni ze své městské čtvrti.
Port Olímpic – Dnes zde kotví luxusní jachty, najdeme zde mrakodrapy, budovu Torre Mapfre. Najdeme zde bronzovou sochu „Peix“ (Ryba).
Pláže – Velmi mě překvapilo, jak byly čisté a upravené, jen kdyby to sluníčko svítilo 🙂

Odlet – 31. 5. 2013:
Ryanair: Girona Airport – Frankfurt Hahn 06:30 – 8:30, cena letenky: 600,- Kč/osobu.