Třetí a poslední den na ostrově Langkawi jsme podnikli téměř celodenní výlet na severovýchod ostrova do oblasti geoforest parku. Tento výlet nabízí každá cestovní agentura, ovšem dělají různé zastávky. Většinou se cena pohybovala kolem 50-80 RM, my jsme si vybrali dražší variantu s více zastávkami a naštěstí jsme na ní dostali slevu, takže zase o tolik dražší než klasické nabídky nebyla. Výlet organizovala cestovní agentura/kancelář De Baron Holidays. Ale musím konstatovat, že příště bych klidně podnikla jen tu základní variantu, zase taková hitparáda to nebyla.

Odvoz byl v rámci výlety přímo od hotelu, takže nás ráno v 9.15 hodin vyzvedl řidič a jeli jsme na sever ostrova do Kilim Jetty, kam jsme přijeli v 10 hodin. Tam se postupně začali sjíždět další a další mikrobusy, byl tam docela šrumec, ale když jsem viděla ten počet lodí, co tam čekal…! Musí se tam točit neuvěřitelné počty turistů. Vyplouvali jsme v 10.30 hodin.

První zastávkou byla netopýří jeskyně (Bat Cave). Pěkně to v ní smrdělo, jako fakt nechutně a všude po zemi byly netopýří hovínka, blééé. Baterky dostal jen někdo, takže jsme se spoléhali na to, kdo kam zrovna posvítí. V jeskyni byly také stalaktity.

Další zastávkou byl Fossil Island, kde se mi teda nejvíc líbil dřevěný chodníček podél ostrova, který byl hezky fotogenický. Protože fosílie mě opravdu moc nenadchly, hlavně nám pán ukázal jen takovou malinkou, jak kousek malíčku. :-))

Poté jsme přejeli na Hidden Lagoon, překrásně zelenou lagunu obklopenou mangrovy a schovanou uvnitř malého ostrova.

Když jsme se vrátili zpět do lodi, čekala nás podle programu zastávka na pláži. Na letáku, který jsme k výletu dostali, byl jakýsi název pláže, takže jsem vůbec netušila, kde to bude. Nakonec z toho vylezla pláž Tanjung Rhu. Takže opět jsme byli na místě činu, hlavně, že jsme sem předtím dvakrát jeli! Měli jsme tu necelou hodinku, tak jsme se zase vykoupali a odpočinuli si na pláži.

Poté nás čekal oběd, který byl v ceně výletu. A byl na plovoucí restauraci –  rybí farmě, kde bylo spoustu sádků s vodními živočichy. Oběd byl výborný – polévka, ale lidé si tím spíše přelévali rýži, smažená rýže s masem, já měla vegetariánskou verzi se závitky a neomezené množství pomerančového džusu. Mňam mňam, jídlo v Malajsii bylo moooc dobré!

Na programu bylo také krmení zdejších zvířátek, takže jsme se mohli podívat, jak se krmí rejnoci a dokonce jsme si to mohli i my vyzkoušet! Super zážitek! Víc pak uvidíte na videu! Pak tam bylo spoustu dravých ryb, kam se nevyplatilo cokoli strkat! A také zde měli leopardího žraloka, kraby a spousty rybiček.

Další zastávkou bylo pozorování orlů, které bylo mnohem lepší, než to na island hoppingu. Orlů zde totiž lítalo opravdu hodně a docela blízko. Bylo to super.

Projížděli jsme také krokodýlí jeskyní (Crocodile Cave), jmenuje se tak ale spíše kvůli tomu, jak vypadá. Protože krokodýli tu nejsou, byli tu prý kdysi v 60. letech, když zde místní jezdili na člunech a pádlovali (asi měli krokodýli obživu), ale od té doby, co zde jezdí motorové čluny, tak už tu nežijí.

Poté nás čekal další zážitek, a to zastávka u zdejší mafie. Mafií zde totiž místní nazývají gangy makaků, opravdu to sedí, protože ukradnou, co můžou. Vjeli jsme lodí do jednoho z menších kanálů a jen jsme zpomalili, už začali naskakovat do lodi. Průvodci pro ně měli nachystané melouny a makaci po nich šli jak nenažraní. Některé opice jsou opravdu ošklivé, ale zároveň i trochu roztomilé. Ale co mě nejvíc dostalo, a co jsem opravdu netušila, že opice umí plavat! Normálně „týpek“ skočil šipku z lodi a plaval na břeh! (Až bude hotové video, uvidíte to v něm.) Jen nechápu některé turistky, že musely řvát a výskat, když viděly opici. Přitom oni jim nic neudělali, jen se šli najíst melounu. Ženský uječený :-))

To už byla poslední zastávka výletu a my jsme se vrátili zpátky do přístavu. Řidič minivanu nás odvezl zpátky na hotel, tak moc milý a usměvavý pán. Vůbec celkově tam byli tak skvělí lidé, cítila jsem se moc dobře. Protože jsme byli zpátky na hotelu už v 17 hodin, šli jsme se ještě vykoupat na pláž. A koho jsme tam nepotkali? Zase německou rodinku! Takže jsme si zase povídali a probírali naše cestování, a co děláme a tak. Večer jsme se opět procházeli po hlavní ulici a já si koupila tričko a kraťasy. Které jsem pak ale v Penangu zničila, ale co bych chtěla za 60 korun. Užili jsme si poslední výbornou večeři na Langkawi a zase jsme tak neradili balili krosny a chystali se na odjezd.

Příště už se dočtete o Penangu, kde se nám kromě pár míst moc nelíbilo. Musím říct, že až budu plánovat příští cestu, tak lepší je začít prohlídkou měst a poté se přesunout do přírody. Protože opačné pořadí pak způsobí to, že se vám ve městě nebude moc líbit a budete toužit po přírodě!