V Ostravě jsme nenavštívili jen oblast Dolních Vítkovic, ale prošli jsme si také samotné centrum města.

Po příjezdu na hlavní nádraží jsme šli pěšky do centra, kde jsme měli zamluvený hotel. Cestou jsme narazili na krásný kostel, těžní věž dolu Jindřich a samozřejmě jsme si také prošli Stodolní ulici.

Druhý den ráno jsme hledali místo, kde bychom se mohli dobře nasnídat. Našli jsme pár bister, ta ale měla otevřeno až od 9 hodin a my vyšli z hotelu už v 8. Hledáním jsme narazili na moc příjemnou kavárnu Čerstvý boby, kde sympatický pán s nadšením připravoval kávy všeho druhu. Pro Týnu dokonce připravil i ze sojového mléka. A my s Kubíkem si dali výborné kakao. Mňam. Vzali jsme kelímky do ruky a vyrazili dál do města najít teda nějaké to místo na snídani.

Šli jsme kolem radnice, tak jsem si nemohla odpustit tuhle fotku:

Nakonec jsme došli až na hlavní Masarykovo náměstí, kde měla otevřeno kavárna Polo caffé. Usadili jsme se v úplně zadní místnosti, která vypadala jako pokojíček. Úžasný! Jako oslavenec jsem si dopřála fakt bohatou snídani. Mají zde meníčka kolem 100 Kč, které zahrnuje jídlo, kávu a džus. Já si dala ham and eggs a croissanty s nutelou. Bohužel s vajíčkama na mě zapomněli, takže jsme je dojídala, když už byli všichni ostatní po jídle. Ale jídlo bylo moc dobré, jen to všechno hrozně dlouho trvalo bohužel.

Tady jsou tedy fotky z Masarykova náměstí a jeho okolí, kde zrovna byl olympijský park.

Když jsme odcházeli ze snídaně, začalo mrholit, což vůbec nebylo v předpovědi. Nedalo se nic dělat, ale museli jsme si město projít i přes hnusné počasí. V plánu byla i radniční věž, kam jsme vyjeli nahoru, i když výhled byl nic moc.

Nová Radnice je největším radničním komplexem v ČR a má krásnou vstupní halu. Dominantou radnice je vyhlídková věž, která je prý nejvyšší radniční věží v ČR. Až nahoru se dá vyjet výtahem. Ze vstupního prostoru se nejprve vyjede do 6. patra, kde sídlí informační centrum a pak druhým výtahem na vyhlídkový ochoz, který se nachází ve výšce 72 metrů.

A tady jsou nějaké další fotky z centra města:

Před obědem jsme už jeli busem a tramvají do Vítkovic, kde jsme se před hnusným počasím schovali do Velkého světa techniky. Je to obrovský prostor v areálu Dolních Vítkovic, kde lze zkoumat různé přírodní, vědecké a fyzikální věci. Je to zajímavé, trochu podobné IQ parku v Liberci. Strávili jsme tam 2 hodiny a klidně bychom tam mohli být dýl, ale zase až takoví nadšenci nejsme. A navíc jsme měli hlad, tak jsme vyrazili do bistra, které jsem si vyhlídla na internetu.

Bistro se jmenuje Ollie’s Bistro a dá se k němu buď dojít pěšky, nebo popojet tramvají. Bistro má dvě části – kavárnu/cukrárnu a restauraci. My zamířili do restaurace. Bylo tam moc příjemné prostředí, dobré jídlo, pití, mňam mňam, určitě doporučuju!

V 16 hodin už nám začínala prohlídka areálu Dolních Vítkovic. O tom jsem vám psala v minulém příspěvku zde.

Po prohlídce jsme přejeli zpátky do centra, kde jsme si dali rozchod, nakoupili nějaké dobroty do vlaku a já se ještě těsně před zavíračkou vydala znovu na radniční věž. Udělalo se totiž hezky, tak jsem se chtěla za hezkého počasí rozhlédnout po Ostravě a udělat fotky s modrou oblohou, nikoli za deště jako dopoledne.Pak jsme chvíli poseděli u radnice, odpočinuli si a ve 20 hodin jsme odjížděli zpátky do Prahy.

Na Ostravu jsem se moc těšila, všichni, kdo tam byli, tak si jí moc chválili. A i já jsem byla naprosto spokojená, nadšená a určitě tam ještě někdy vyrazíme podívat se na místa, která jsme nestihli a taky do jiných míst v okolí. Navíc do Ostravy je výborné vlakové spojení směrem z Prahy, takže pokud chcete vyrazit na víkendový výlet, nebo i jednodenní, je Ostrava super volbou.