V dnešním příspěvku poplujeme lodí z Děčína do Drážďan. Na plavbu jsem vyrazila nedávno zrovna v těch největších parnech s kolegyněmi. Lístky jsme si koupily na Slevomatu za 890 Kč. Ty zahrnují jak samotnou plavbu, tak oběd, večeři, ochutnávku vín a služby průvodce.

Ráno jsme před 8 hodinou dorazily do Děčína, kde jsme se ještě stihly podívat do zámeckého parku.

Od 8.30 začalo odbavování, tak jsme raději přišly dříve, abychom si mohly zabrat dobrá místa na pravé straně lodi, na pravé straně břehu je totiž většina zajímavých míst.

V lodi je možné sedět jak dole v krytých prostorách, tak nahoře v krytém salonku, nebo na otevřené palubě. My se tedy usadily venku hlavně kvůli výhledu, přeci nebudeme sedět dole za okny. Pro jistotu jsme si vzaly klobouky, myslím, že kdybychom je neměly, tak si asi přivezeme úžeh a úpal.

I přes to úmorné parno to byl ale krásný výlet!

Hned po nástupu na loď ještě v Děčíně už jsem byly obsluhovány a mohly jsme si objednat pití. To samozřejmě není v ceně výletu. K dispozici byly jak alkoholické, tak nealkoholické nápoje a hlavně vše bylo vychlazené. Každý dostal lístek, kam se mu zapisovaly objednávky a před připlutím do Drážďan a večer zpět do Děčína vedoucí provozu kasírovala.

První zastávka byla v Hřensku, kde vystupovali a nastupovali další výletníci. Poté se přes Bad Schandau plulo do Kurort Rathen, kde byla další zastávka. Zde už vystupovalo více lidí, kteří pokračovali na výlety po zdejším okolí. Ještě předtím se stihl naservírovat oběd pro ty, co zde vystupovali, ostatním bylo servírováno po odplutí. K obědu byla polévka, kuřecí řízek s bramborem a sladká roláda nakonec.

Pojďme se podívat, co zajímavého je podél řeky vidět…
kopec Lillienstein,

část mostu Bastei, vidět je hlavně restaurace a vyhlídka,

pevnost Königstein,

městečko Pirna.

Úchvatný je zámek Pillnitz,

Za ním už začíná drážďanská čtvrť Loschwitz, kde jsou největší atrakcí pozemní a visutá lanovka a most zvaný „Modrý zázrak“.

Za mostem po pravé straně jsou pak překrásné zámky Eckberg, Albrechtsberg a Lingnerschloss, ve kterých se dnes nachází hotely a kongresová či wellness centra. Parky těchto zámků můžete zdarma navštívit, dostanete se k nim z ulice Bautzner strasse.

Když jsme dopluli do centra Drážďan, měli jsme na prohlídku města čas asi 50 minut. Na „běh“ městem jsme vyrazili samy, nešly jsme s průvodcem, což byla také možnost.

Vzali jsme to kolem Nové Synagogy na náměstí Neumarkt, kde jsme se podívaly do Frauenkirche

Dále jsme se stavily v Der Stallhof zu Dresden, kurfiřtské stáji se dvorem, který navazuje na zámek.

Prošly jsme kolem Knížecího průvodu (Fürstenzug), obrazu složeného z porcelánových kousků, který se nachází v ulici Augustusstrasse.

Přišly jsme na náměstí Theaterplatz, kde se nachází Semperova opera,

Rezidenční zámek a Katedrála SS. Trinitatis (bývalá Hofkirche),

a Zwinger. Ten jsme zezadu obešly, sešly dolů, osvěžily se ve fontánce a pak jsme se vrátily zpátky na Theaterplatz,

odkud jsme pokračovaly přes Brühlské terasy zpátky k lodi.

Prohlídka města byla velmi rychlá. Bohužel cesta se díky tomu, že v Labi je málo vody protáhla, proto na prohlídku města zbylo tak málo času. Ale zase je pravda, že nejdůležitější na výletě byla plavba a tu jsme si skvěle užily.

Zpátky jsme pluly dlouho, celých osm hodin z Drážďan do Děčína. Jelo se pomalu, proti proudu a prý také kvůli tomu, že je málo vody. Ale ochutnávka vín a večeře nám plavbu zpříjemnila.

A pohled na oranžovějící se okolí Labe byl úchvatný.

Pokud hledáte tip na výlet, nebo dárek pro svou drahou polovičku, tak vřele doporučuji. A jestli by vás to na lodi nebavilo, můžete jet na kole po Labské cyklostezce. Je to po rovině a uvidíte to samé. A budete mnohem rychlejší.