DCIM100GOPROGOPR1023.

Budíček v 5 ráno!! O dovolené!! Na jedné straně nepříjemné, na druhé jsem se nemohla dočkat, až vyjedeme lodí na kapustňáky! Na dnešní den jsem totiž už měsíc předem zamluvila výlet za kapustňákama od společnosti Bird´s Underwater Dive Center . A ti jsou nejvíc aktivní ráno, tudíž jsem rovnou vzala první loď.

Nemilé bylo překvapení, když jsme dle instrukcí v emailu dorazili na místo schůzky před 6 hodinou ráno a kromě dvou turistů nikde nikdo a všude tma. Pak přijel pán a říkal nám, že jsme tam moc brzo, že je ještě tma a vyráží se až v 7 hodin! V USA se totiž měnil čas, ale v emailu bylo psáno v 6. No mě málem omývali, protože představa, že jedeme 5 hodin do Crystal River a nepojedeme na kapustňáky, pro mě byla nepředstavitelná. Zajeli jsme na snídani a před 7 jsme jeli zpátky do půjčovny. Tam už díkybohu byli další lidi a na výlet jsme opravdu jeli.

Na začátku jsme se v půjčovně a zároveň obchodě převlékli do neoprenů, které nám byly zapůjčené, vybrali jsme si brýle a šnorchly a pustili nám úvodní instruktážní video. Pak si nás průvodci rozdělili na skupiny po 8 lidech a vyrazili jsme na vodu. Když jsem před dovolenou studovala na internetu zkušenosti s těmito výlety, všude si chválili, jak je to super, jak viděli kapustňáky ještě v březnu, tak jsem řekla, že když už tam budem, tak pojedeme. Ale přijeli jsme už docela pozdě, voda byla teplá a tak byl problém nějakého kapustňáka vidět. Dlouho jsme jezdili po vodě a průvodce hledal ve vodě znamení, že kolem nějaký plave. Naštěstí se zadařilo a pár jsme jich viděli. Jen musím říct, že jsem posera a ve vodě, když nevím, co je pode mnou, moc neplavu. Tak jsem s hrůzou lezla do vody a děsila se, co bude, až ponořím hlavu pod vodu. Vůbec jsem nevěděla, jak velké zvíře mám čekat. Navíc voda byla docela kalná. Ale ve vodě už byl přede mnou první dobrovolník, tak jsem plavala k němu, protože ukazoval, že viděl kapustňáka. A opravdu, dole u dna plaval takový velký bílý kámen! Kdyby nehýbal ploutví, tak ho ani nepoznám. Pak se kolem mě mihlo mládě, to je hnědé, ale než jsem stihla něco udělat s kamerou, bylo pryč. Prý pak plavalo k druhé skupině, kde si ho i hladili. Cestou k lodi jsem ještě asi dva velké kapustňáky viděla, ale byli špatně vidět a bylo jich tam opravdu málo. Už odplavali zpátky do moře.

DCIM100GOPROGOPR0903.

DCIM100GOPROGOPR0906.

DCIM100GOPROGOPR0897.

Druhou zastávkou výletu byla zátoka Three Sisters Spring. Když jsem viděla fotky odtamtud na internetu, byla jsem ohromená tou křišťálovou vodou a množstvím kapustňáků, kteří se tam dali pozorovat. Jenže když jsme tam doplavali my, nebyl tam ani jeden! Ani jeden!! Voda byla opravdu křišťálově průzračná, kolem stromy, to by byla nádhera tam s nimi šnorchlovat. Ale bohužel. Tak jsme si zaplavali a vydali se zpátky na loď.

DCIM100GOPROGOPR1015.

DCIM100GOPROGOPR1007.

DCIM100GOPROGOPR0972.

Cestou na základnu jsme si mohli na lodi dát kávu, čaj, čokoládu a byly tam krabice s donuty. Kdo chtěl, mohl se za zástěnou převléci. Celý výlet trval od 7 do 9.15 hodin.

Musím zkonstatovat, že být tam o týden, dva týdny dříve, tak jich vidíme zřejmě víc a byl by to úplně nejlepší výlet. Ale i přesto to stálo za to! Pokud tedy pojedete na Floridu v zimě a budete mít cestu kolem, určitě se tu zastavte! Je tu několik společností, které tyto výlety pořádají, takže o výběr nebude nouze. Nezapomeňte na rezervaci předem!

Když jsme se převlékli do suchého a odevzdali klíče od pokoje, vyrazili jsme na cestu zpátky. V plánu bylo víc zastávek, nakonec jsme ale skončili jen u dvou – Myakka River State Park a Siesta Key Beach.

Kluky jsme vysadili na Siesta Key Beach, a my vyrazili směrem park Myakka River. Chudák Kubík, chtěl do Myakky řídit, aby se projel a jednou zahnul z parkoviště, jednou na křižovatce u pláže a pak už jsme jeli pořád rovně. Tak to ho opravdu bavilo :-))) Jo, vlastně jsme ještě zahnuli z hlavní silnice do parku! :-)))

V Myakka River State Parku se platí při vjezdu vstupné, park je velký a protíná ho asfaltová silnice. Také se zde nachází kemp.

První zastávku jsme udělali u mostu přes řeku, kde jsme okoukli aligátory ve vodě (zase se jen váleli!) a vydali se projít kousek po pěšince, která vedle dolů podél vody. Když už nás to nebavilo, tak jsme se otočili a vrátili se zpátky k autu.

Hlavním cílem v parku byla Canopy Walk s vyhlídkou, na tu jsem se moc těšila. Od parkoviště jsme šli cestou lesem, než jsme došli k dřevěné vyhlídce s mostem. Nebylo tam ani moc lidí, skupinka s dětmi zrovna odcházela a nahoře jsme se sešli jen s jedním párem. Udělali jsme pár fotek na mostě, Kubík se ho ještě snažil rozhoupat a pak už jsme lezli nahoru na vyhlídku. Ten výhled, no pokochejte se sami, nekonečný les kolem dokola!

DCIM100GOPROGOPR1077.

DCIM100GOPROGOPR1073.

DCIM100GOPROGOPR1051.

Nechtělo se nám park opouštět tak brzy, tak jsme pokračovali dál po silnici a dojeli jsme k dřevěné stezce na konci jezera Myakka, kde se dají pozorovat ptáci. Viděli jsme v dáli pár volavek, ale chtělo by to spíše dalekohled, který jsme neměli. Byl tady neuvěřitelný klid!

DCIM100GOPROGOPR1084.

Po prohlídce parku jsme se vrátili zpět na ostrov Siesta Key, kde jsme vyzvedávali kluky z pláže. Měli jsme trochu čas, tak jsme se šli na pláž podívat. U pláže bylo obrovské nové parkoviště, ze kterého to k vodě byl pěkný kousek cesty. Pláž je totiž neskutečně široká! Jelikož jsme se nacházeli na druhé straně Floridy, mohli jsme si nohy vymáchat ve vodě Mexického zálivu. A proti Miami byla voda pěkně studená!

DCIM100GOPROGOPR1124.

DCIM100GOPROGOPR1091.

DCIM100GOPROGOPR1109.

DCIM100GOPROGOPR1102.

Když jsme si smočili nohy, našli jsme kluky a vyrazili jsme zpátky do Miami, protože jsme do 23 hodin museli vrátit auto do půjčovny na letišti. Odvezli jsme tedy kluky na hotel a jeli vrátit auto. To byla taky akce. Když jsme dorazili do patra, kde měla ceduli půjčovna Dollar, tak tam byly zábrany, takové ty kovové pásy co propíchnou gumy. Objeli jsme parkoviště kolem dokola, ale jiný vjezd jsme nenašli. Musela jsem se jít zeptat do kanceláře, kam máme auto zaparkovat. Tam mi slečna řekla, že přes ty zábrany máme přejet. Aha, no tak když to říká. Nakonec to bylo tak, že ty zábrany se při směru jízdy tam zacvakly dolů, takže nic neudělaly. Ale kdyby chtěl někdo vzít auto z druhé strany, tak už neprojede. To je vynález.

A aby toho po tom dlouhém cestování nebylo málo, tak nás taxík, který nás měl odvézt z letiště do hotelu, vyhodil u jiného hotelu! Kdykoli jsme jeli taxíkem, ukazovala jsem vytištěnou adresu a název hotelu, kam nás má odvézt, aby to taxikář viděl černé na bílém. Tenhle na to mrkl jedním okem a jel. Když zastavil u hotelu, tak jsem koukala, kde to jsme, ale říkala jsem si, že jsme asi z druhé strany hotelu. Ten správný byl rohový a viděli jsme ho jen v noci. Tak jsme zaplatili a vystoupili. Až pak jsme si všimli, že u dveří je úplně jiný název a že tady to teda nebude. Díky bohu, že nám zrovna fungovaly offline mapy v mobilech a mohli jsme tak dojít pěšky do správného hotelu. Nebylo to tak daleko, asi půl hodiny pěšky, ale zrovna takovou nehezkou čtvrtí plnou bezdomovců. Na hotel jsme dorazili kolem jedné hodiny v noci, u bazénu jsme ještě rychle zaserfovali na netu, pozdravili mývala, který si běhal kolem a pak jsme šli spát totálně kaput!